
Xocainet i Drac de la Calderona: 21 de desembre 2025
El 21 de desembre vam fer l’última ruta del 2025. Una ruta sense a penes complicacions, de menys de 12 km i tampoc molt lluny de Puçol. L’itinerari triat esta vegada partia des del pàrquing de Sant Esperit (Gilet), lloc de trobada dels 10 participants que ens vam apuntar en esta ocasió.
Ens va eixir un dia molt núvol i fresc, però amb la sort que no ens va ploure. Vam començar amb un ascens d’un quilòmetre per a arribar a la ‘creueta’, lloc on vam esmorzar entre les roques per a protegir-nos de l’aire fred que bufava en este xicotet cim.
El següent punt de parada (obligatòria) va ser l’anomenat ‘Drac de la Calderona’, una casa d’allò més peculiar amb forma de drac gegant i on molts visitants acudixen tots els caps de setmana a fer-se unes fotos.
Vam seguir per sendes amb boniques vistes cap a Sagunt, les platges i, fins i tot, el Montgó al fons. Vam arribar a la base del Xocainet on ens vam separar en dos grups: un, per a pujar al pic i l’altre, que va fer una volta per a evitar la pujada que, encara que curta, era exigent.
Des del Xocainet vam iniciar una baixada per una senda coberta per pinedes fins a arribar a la font de la Murta, prop de Segart. La baixada va ser pel camí del Xocainet fent parada en les ‘pedres de Braulí’, un lloc ple de roques ideal per a fer fotos boniques (vegeu la foto de portada).
Una vegada en Sant Esperit, vam dinar com de costum de pícnic en l’extens berenador i zones de barbacoes de què disposa este paratge. Per a rematar la jornada vam poder prendre un café calent en el bar-taparia que hi ha al costat del convent, finalitzant així el calendari de rutes de 2025. Però encara que l’any acabe, les rutes seguixen perquè ja estem preparant la pròxima temporada i en poques setmanes tindrem llista la primera ruta de 2026.
Esta setmana, casualment, la revista Viajar ha fet un reportatge sobre esta casa-drac on la compara amb una obra artística similar a Mèxic. Davall teniu l’enllaç per a llegir el reportatge complet.
https://viajar.elperiodico.com/escapate_cerca/parque-dragon-sierra-valencia-124963580





Hace años ya tuve el placer de hacer esta ruta, excepto la subida al Xocainet y la disfruté muchísimo y eso que aquel día éramos muchos más en el grupo, casi 4 años después la he disfrutado incluso más, porque nos salió un día algo nublado pero con la luz justa para contemplar las magníficas vistas, tanto del mar como de las emblemáticas montañas de la Calderona, y la guinda fue poder por fin subir al Xocainet. Muchas gracias Gustavo, a pesar de ser poquitos en esta ocasión, nos reímos mucho y se creó un ambiente de compañerismo genial.
La ruta preciosa, me ha sorprendido por su belleza y vistas. Hacerla despues de las últimas lluvias, le ha sumado un plus. Muchas gracias.