14 de juny: ruta d’aigua a Castellnovo
El 14 de juny, la secció senderista del C.A. Puçol va organitzar l’última ruta de la segona part de la temporada (encara que quedaran les dues nocturnes per a aquest estiu). I en estos dies tan calorosos, res millor que poder banyar-se durant una ruta que fóra refrescant i que tinguera este al·licient.
Vam triar per a això la localitat castellonenca de Castellnovo, molt prop de Sogorb, sense la necessitat, per tant, de desplaçar-nos molt lluny per a trobar uns bons tolls on banyar-nos.
Vam començar a caminar a les 9.20 del matí. Es tractava d’una ruta senzilla, de tot just 9 km i amb un desnivell escàs. Durant la primera part vam caminar per zones de cultiu abandonades i alguns trams de pins. Un paisatge gens destacable fins que vam arribar al primer toll, el charco de «El Gallo», una zona d’esplai on l’aigua era cristal·lina i neta. Ací ens vam banyar per primera vegada, encara que no era una zona d’aigües profundes.
Vam continuar caminant entre nisperers fins a trobar la següent zona de bany: el charco de «El Gitano». Ací sí que hi havia una profunditat considerable i alguns de nosaltres es van poder llançar a l’aigua des de certa altura.
Esta zona d’aigua pertany al riu Chico, un xicotet afluent del Palància, però que fins i tot a l’estiu porta un cabal considerable d’aigua. Esta aigua és molt neta, cristal·lina i amb molta biodiversitat, malgrat estar a prop de nuclis poblacionals. A més, vam poder gaudir d’estos paratges sense gairebé presència de més gent.









Fue una ruta sin duda alguna para disfrutar del río. A pesar del calor, corría vientecito que aliviaba en los tramos a pleno sol…Se agradeció mucho poder refrescarnos en en el agua en el charco del Gallo a la hora del almuerzo, y a pesar de que el tramo de mayor dificultad fue la bajada al charco del Gitano, los valientes que nos atrevimos tuvimos un buen rato de diversión bañándonos allí. Gracias una vez más Gustavo por una jornada más de risas compartidas y buen rollo en Senderismo Puzol.