Al principi pensàvem a fer aquesta ruta en dissabte perquè resulta que és en dissabte, i l’últim de cada mes, quan el CEA (Centre d’Educació Ambiental) fa una visita guiada per la marjal dels Moros i al centre interpretatiu.
Però per problemes d’agenda, el monitor encarregat d’aquestes activitats no ens pogué atendre, per la qual cosa haguérem de fer un itinerari pel nostre compte. Amb la visita al CEA i a les seues instal·lacions no hi hagué cap problema.
En total 23 participants, tant socis com no socis del C.A. Puçol, ens reunírem a les 9:30 h per a realitzar un recorregut per aquesta marjal situada entre Puçol i Sagunt, considerada àrea protegida amb gran varietat de plantes i sobretot un nombre molt elevat d’aus aquàtiques, així com alguns peixos en perill d’extinció (samaruc i fartet).
La ruta era molt fàcil i entretinguda. Tot l’itinerari és completament pla i cada certa distància ens paràvem en algun dels nombrosos observatoris de fusta per a contemplar els ànecs hivernants d’aquest aiguamoll.
En total, poc més de 7 km de ruta circular acabant-la en menys de 3 hores.
De nou en el CEA poguérem visitar el centre, un edifici rehabilitat a partir d’una alqueria del segle XVII on hi ha un centre d’interpretació molt interessant amb explicacions d’aquest ecosistema amenaçat.
A l’exterior, hi ha una representació de diferents cultius de plantes i arbres i una zona anomenada Jardins Mediterranis on passejàrem de forma relaxada entre la vegetació i per bonics ponts de fusta.
La jornada no acabà ací perquè la majoria dels participants ens n’anàrem després al Bar Puzol a gaudir d’una paella o bé d’un arròs melós de llagosta rematant així un bon dissabte.
I tu? Estigueres en aquesta ruta? Pots escriure un comentari ací baix.










Bonita ruta ,diferente pero cultural ,y muy buen ambiente .
En esta ocasión no pude asistir a ver si se repite y tengo la oportunidad de ir al CEA para conocer sus instalaciones y podemos también disfrutar de la visita guiada que ofrecen los técnicos de allí ya que no fue posible esta vez. Me alegro que la ruta guiada por Gustavo fuera un plan alternativo perfecto para disfrutar de la mañana por la Marjal dels Moros.
Un día diferente y aunque no fue un ruta de montaña si estuvimos rodeados de naturaleza. En general fue un día ameno, en buena compañía, y muy bien organizado, con una comida como recompensa 👍👍🥾